söndag 3 maj 2009

Kampanjande i Landskrona och Lund

Landskrona
Lördagen ägnade jag mig åt att kampanja.
Första anhalten var Landskrona, där aktiviteten alltid är hög. Tänk om alla våra avdelningar hade en sådan glöd som Torkild Strandberg, Lisa Flinth och Lena Benediktsson och alla övriga utstrålar. Jag är imponerad.
Mycket folk i det fina vädret på torget och flera bra samtal. Intresset bland medborgarna ökar.

Lund
Många mötte upp också i Lund, både en del trotjänare som Ulf Nilsson och Jörgen Jörgensen, men ungdomarna var glädjande nog i majoritet med Emil Strand i spetsen. LUF hade valupptakt och gästades av Anders Ekberg, en av fp:s främsta kandidater på EU-listan.
Att vara i Lund är alltid lika speciellt. Det politiska samtalet känns i luften.

PRO och Strasbourg
Nu väntar debatt imorgon med Hillevi Larsson(s) på PRO i Malmö. Därefter beger jag mig till Strasbourg för den sista sessionen föte valet. Flera viktiga ärenden skall avgöras, bland annat Telkom-paketets andra läsning, handelsförbud med sälprodukter, nya regler för djurförsök.
Väl hemma i Sverige igen drar det i gång på allvar.
Ett hål i almanackan har jag; den 2 juni då min dotter Sara tar studenten.

1 kommentar:

  1. Hej! Jag var också på torget då ni delade ut den här "Ja till Euron". Just nu ska vi förbereda en debatt i skolan om man är för eller mot Euron. Jag är helt och hållet för, har du något extra bra argument ingen kan knäcka?

    MVH

    SvaraRadera