torsdag 21 maj 2009

Förtidsröstning i Östergötland

Igår huserade jag i Östergötland, närmare bestämt i tvillingstäderna Norrköping och Linköping. Där hade jag bland annat hjälp av ciceronerna Mathias Sundin och Karin Granbom.

Dagen började med avmarsch från Fp-kanslit i Norrköping för en rask promenad genom stan. Dagen till ära hade Matias anlitat en blåstrio som stod för underhållningen. Mycket trevligt. När vi kom fram till röstlokalen var S med Göran Färm redan där men de blev rätt paffa när vi kom ett helt gäng folkpartister uppbackade av både brassband och vår egen vakthund (Bronx är ”vanligtvis snäll”). Mycket effektfullt. Resan gick sedan till Linköping där framgångsreceptet upprepades. Dagen avslutades med en debatt på Linköpingsuniversitet med bland annat Göran Färm (S) och Ella Bohlin (KD) och Värmländskan Marie Wickberg (C). Tackar Mathias för ett välordnat besök och all hjälp med skjuts!

Den som trodde att jag skulle vara ledig på Kristi Himmelfärd trodde fel, Idag är det kampanj i Halmstad som gäller på dagen och dörrknackning i Malmö på kvällen.

Olle


Mathias, Jag och Karin på Norrköpingsgator




Bronx







Göran granskar mitt valprogram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar