fredag 17 september 2010

Slutspurtskampanj i Landskrona och Staffanstorp



Idag kampanjade jag och min medarbetare Rickard Ydrenäs i Landskrona och Staffanstorp.

Dagen började med frukstmöte i Ystad. Inför ett 15-tal personer höll jag ett anförande om finanskrisen och dess effekter. Mycket intressant diskussion följde efter mitt anförande.

Därefter åkte vi vidare till Landskrona. Landskronafolkpartisterna är mycket duktiga och under kommunalrådet Torkild Strandbergs ledning har partiet vuxit sig starkt. Torkild är en mycket engagerad, hängiven politiker. Utanför ett stort köpcentra delade vi ut kampanjmaterial och pratade med folk.

Vi avslutade kampanjdagen med att hjälpa folkpartisterna i Staffanstorp att dela flyblad, godis, ballonger och kok-och klokboken vid ett stort köpcentrum. Det är ett härligt gäng dedikerade folkpartister i Staffanstorp.

I morgon kommer jag att stå i valstugan i Malmö. Välkommen förbi...

2 kommentarer:

  1. Hoppas du inte tar illa upp, men borde inte du vara i EU parlamentet och inte kampanja för svenska valet? Du ska ju representera oss i EU parlamentet det är det jobb vi valt dig till eller hur?
    Använd gärna bloggen till att informera om vad som händer inom EU, Christian Engström (PP)är en lysande förebild i det fallet som många borde ta efter, Men EU-politiker som informerar om valkampanj i Sverige känn väldigt fel för mig.
    Visar inte det här att ditt intresse egentligen är svensk inrikespolitik och EU mer "härtill nödd och tvungen"

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Nej, jag tar verkligen inte illa upp. Dock tycker jag att det är ytterst viktigt att delta i den nationella politiken. Vid varje tillfälle i valrörelsen har jag talat om EU och hur EU påverkar den svenska vardagen.
    Mycket viktigt med tanke på att EU var så gott som helt utanför den svenska valkampanjen.
    Och ofta klagas det ju på att vi EU-parlamentariker är för sällan hemma i Sverige.

    Om Du följer vad jag skriver, kan Du se vad som inträffar i EP.
    Du kan också studera min närvaro, mina aktiviteter, så kan Du se vad jag gör.
    www.votewatch.eu
    Förra året var jag f ö den enda svenska ledamot med 100-procentig närvaro.

    Hälsn,

    Olle Schmidt

    SvaraRadera